OnView handleiding

Contents
:

 

 

 

 

     Print of download deze handleiding 

 

Zoeken:

Uitklapmenu: Verzonden

Er zijn veel mogelijkheden voor het maken van Brieven en Templates in OnView. Het begint allemaal met het maken van templates (ook wel sjablonen). Deze templates worden op dusdanige wijze gemaakt dat ze bij iedere dossier te gebruiken zijn. Om deze templates aan te maken kunt u gebruik maken van de handleiding: Brieven templates maken. In OnView zijn er 2 locaties waar het mogelijk is om met brieven bezig te zijn. De eerste plaats is boven in de werkbalk. En de 2e plaats is in het dossiermenu. In deze handleiding richten we ons op de brieven in het dossiermenu. Dit gebeurd in een dossier in het menu aan de linkerkant.

 

 

In deze handleiding vindt u uitleg over het gebruiken van brieven in het dossiermenu. 

Let op! Hier worden enkel brieven aangepast en verzonden. Het aanmaken van templates wordt via het hoofdmenu gedaan. 

We gaan ons in deze handleiding enkele richten op het verzenden van brieven.

 

Printen van brieven

Het is mogelijk om een brief te printen, OnView ziet dit als het versturen van brieven, wat betekent dat de brief na het printen bij Verzonden komt te staan.

 
Via tabblad 'Bestand' vindt u het 'Print-icoon' om de desbetreffende brief te printen, er zal een pop-up verschijnen voor het afdrukken 

 

Het is afhankelijk van hoeveel adressen u geselecteerd heeft hoe vaak de brief uit de printer komt. Iedere brief heeft zijn eigen adresgegevens door het gebruik van de variabelen. (zie handleiding Adresvariabelen)

 

Brieven verzonden

 


 

Brieven die zijn 'geprint' komen terecht onder het kopje Verzonden. Ook hier ziet u de mappenstructuur weer terug. U kunt verzonden brieven zien als een archief van de verstuurde documenten. Tevens kunt u hier zien wanneer de brief is geprint of verzonden. Zo heeft u een historie van al uw verzonden brieven.


De brieven zijn nog wel opnieuw te printen, als PDF op te slaan en te mailen maar zijn niet meer aanpasbaar. Wanneer u de brief opent ziet u links boven onder 'tabblad bestand' nog enkele knoppen hiervoor .

Automatisch zal het onderwerp van de brief gevuld worden met het dossiernummer/naam van cliënt en tevens het kenmerk/referentie dat gekoppeld is aan het contact. 

 

U heeft de mogelijkheid om te selecteren op datum. De kolom volgorde en breedte kan gewijzigd worden.

 

Wijzigen van documentnaam 

Het is mogelijk om het onderwerp van verzonden te wijzigen.
Via het 'menu Communicatie' - 'menu Verzonden' gaat u met uw cursor op desbetreffende document staan en klik met uw rechter muisknop.

 

Via 'Brief details' heeft u de mogelijkheid om de naam te wijzigen.

 

 

 

Gerelateerde handleidingen:  Dossierbrieven

Multi Dossier brieven

Uitdelingslijst

Adresvariabelen