OnView handleiding

Contents
:

 

 

 

 

     Print of download deze handleiding 

 

Zoeken:



Basisgegevens

 

 

 

 

Uitleg tabblad Basis gegevens

 

Standaard Instellingen:

Sorteervolgorde van dossiers:  In het menu Dossiers kun je bij  Overzicht Dossiers kiezen of de lijst sorteert op de kolom Dossiernummer of Achternaam cliënt. 
Nieuwe notitie:
als deze wordt aangevinkt staat bij iedere nieuwe notitie het vinkje 'Op dashboard laten zien' standaard aangevinkt. Hiermee wordt een notitie meteen zichtbaar in het dashboard, en niet pas bij de datum 'Verloopt op' of 'Herinner mij op'. 
Nieuwe actie:  als deze wordt aangevinkt staat bij iedere nieuwe actie het vinkje 'Op dashboard laten zien' standaard aangevinkt. Hiermee wordt een actie meteen zichtbaar in het dashboard, en niet pas vanaf de startdatum. 
Schulden:

als deze wordt aangevinkt krijgt men bij het toevoegen van een Nieuwe schuld de mogelijkheid om een eigen Nummer toe te voegen. 

In het overzicht Schulden kan men dan sorteren op nummer (beginnen met 001, 002 ev.)  

SHV:  als deze wordt uit gevinkt kunt u de buttons Uitdelings- en Vorderingenlijst in het Schuldenmenu uitschakelen. Standaard staan deze aan. 
Afbeeldingen van cliënten als u deze uit vinkt heeft u niet de mogelijkheid om 'Afbeeldingen van cliënten' te uploaden in het dossiermenu. Standaard staat deze aangevinkt.
Digitaal Archief Zo is het mogelijk om documenten toe te voegen aan inmiddels afgesloten dossiers.
Verslagen De mogelijkheid om PDF toe te kunnen voegen aan een verslag.

 

Vrije dossiervelden:

 

Hier heeft u de keuze om gebruik te maken van vrije tekstvelden in op te slaan.

Deze velden vindt u terug in het dossier 'Cliënt' - 'tabblad Opties', om in te vullen en te kunnen gebruiken als variabele in de brieven editor.




Besluit u om de velden als vrije tekstvelden te gebruiken, dan kunt u deze als variabele velden gebruiken in de brieven editor. Deze vindt u terug onder het 'Dossier icoon' in de brieven template

 

Vrije gebruikersvelden:

Door gebruik te maken van deze vrije tekstvelden, heeft u extra variabele velden tot uw beschikking in de brieveneditor. Deze velden zijn specifiek om gegevens van een medewerker, zoals b.v. een doorkies nummer, in een brief te plaatsen.

 

Standaard mailtekst:

De brieven die u vanuit Onview - Communicatie verstuurd, worden als bijlage aan de mail toegevoegd. Het standaard mailtekst voor de mail kunt u hier ingeven. Dit kan helemaal in uw eigen huisstijl aangepast worden.

Een afbeelding toevoegen kan heel makkelijk. Via uw website kunt u eerst de 'link' van uw logo afbeelding kopiëren via uw rechter muisknop. Terug bij 'Standaard mailtekst' bij de instellingen in OnView kunt u bij het afbeeldingsicoon de link plakken, die u eerst van uw website heeft gekopieerd:

 

 

Wanneer u op 'OK' heeft geklikt, dan wordt het logo als 'logo-icoontje' in de Standaard mailtekst geplaatst:

 

 

Alle symbooltjes waar u gebruik van kunt maken, zult u herkennen vanuit Word of Excel.

 

Uitleg tabblad Automatische dossiernummering

U kunt in OnView kiezen voor 'automatische dossiernummering'. Dit wil zeggen dat u de nieuwe dossiers automatisch kunt laten voorzien van een dossiernummer. 
Let op: De optie om een dossiernummer in te voeren bij het aanmaken van een nieuw dossier, komt dan te vervallen. Tevens geldt dit alleen voor nieuwe dossiers, dus de reeds bestaande dossiers blijven hun eigen dossiernummer houden.

 

Instellen van de automatische dossiernummering: 

Standaard staat deze functie voor ieder account uitgeschakeld. Wanneer u via 'Instellingen' naar 'Basisgegevens' gaat, ziet u hier het tabblad 'Automatische dossiernummering' verschijnen. 

 

 

 

 Hier ziet u een viertal opties, welke u kunt selecteren voor de automatische dossiernummering. 

Nummering  Het systeem zal ieder nieuw dossier voorzien van een opeenvolgend nummer. Beginnend bij 00001_1, 00002_1, 00003_1 enzovoorts..
Achternaam Het systeem zal ieder nieuw dossier voorzien van 1 of meerdere letters van de achternaam. Bijvoorbeeld: VER, MER, WOU enzovoorts. 
Initialen  Het systeem zal ieder nieuw dossier voorzien van de voorletters. 
Geboortejaar Het systeem zal het nieuwe dossier voorzien van het geboortejaar van de cliënt.  

 

Het is ook mogelijk om een combinatie van de vier opties te maken voor de dossiernummering. Hoe meer opties geselecteerd, hoe unieker het dossiernummer wordt. 

Voorbeeld: 

 




Verder is het ook mogelijk om bij de 'Nummering' en 'Achternaam' bepaalde eigenschappen op te geven. Met deze eigenschappen geeft u aan uit hoeveel cijfers/letters het dossiernummer mag bestaan. 
Wanneer u deze waarden wilt aanpassen,  klikt u op de blauwe tekst achter het gegeven waarvoor u het wilt instellen. 
Let op: Bij "nummering" kunt u aangeven wat de "huidige waarde" is. Met "huidige waarde" wordt hier bedoeld dat het eerstvolgende dossier met dat nummer moet beginnen.

 

 

Gerelateerde handleidingen:     Tabblad Opties

Dossierbrieven