OnView F.A.Q.

Contents
:

 

 

 

 

     Print of download deze F.A.Q. 

 

Zoeken:

ING: Er is geen saldo maar er zijn wel transacties

Antwoord:
Dagelijks download u een import bestand van de bank waarin transacties en vaak ook de saldo's worden meegegeven. Er zijn enkele banken waar alleen de transacties in het importbestand worden toegevoegd. Op dat moment kan OnView geen saldo vinden en wordt het niet ingevuld. Dit probleem kunt u verhelpen door bij de rekeningen handmatig een startsaldo op te geven. Dit kunt u doen door in een dossier naar "Rekeningen" te gaan en op het saldo te drukken. Klik vervolgens op "Nieuw saldo toevoegen". Wanneer er een startsaldo is (ofwel ankersaldo) kan OnView op basis van de transacties zelf het saldo gaan berekenen.

Bij de volgende import worden de saldo's dan opnieuw berekend wanneer je dan het hokje aanvinkt met de optie om saldo's te herberekenen.

 




Als u op een later tijdstip het saldo alsnog automatisch wilt gaan bepalen uit de transacties is het mogelijk hetzelfde importbestand opnieuw in te lezen. Met het opnieuw inlezen van hetzelfde bestand komen de transacties er niet dubbel in maar worden de saldo's wel berekend (mits u het vinkje " automatisch saldo bepalen uit transacties" aanvinkt).