OnView F.A.Q.

Contents
:

 

 

 

 

     Print of download deze F.A.Q. 

 

Zoeken:

Hoe stel ik de rechten in?

RECHTENSTRUCTUUR ONVIEW

UITLEG RECHTEN

OnView heeft de mogelijkheid om rechten in te stellen vanaf het moment dat er 2 of meer gebruikerslicenties aanwezig zijn. Een OnView gebruiker die 1 licentie in gebruik heeft zal automatisch de “beheerder” zijn en daarmee ook alle rechten.

Vanaf 2 licenties en meer kunnen er 2 “rollen” toegekend worden aan de gebruikers.

Rol 1: de gebruiker is een “beheerder” en heeft daarmee alle rechten en kan ook de rechten voor andere gebruikers aanpassen en instellen.

Rol 2: de gebruiker is een “gebruiker” en heeft daarmee de rechten die hem/haar zijn toegewezen door een “beheerder”. De “gebruiker” kan geen rechten instellen of aanpassen.

Binnen ieder bedrijf dat OnView gebruikt dient ten minste 1 beheerder aanwezig te zijn.

UITLEG GEBRUIKERS EN GROEPEN

De beheerder kan de bestaande gebruikers beheren maar kan geen gebruikers toevoegen, dit gebeurt vooralsnog op aanvraag door Linfosys. De beheerder kan bestaande gebruikers groeperen. Het is mogelijk dat een gebruiker in meerdere groepen voorkomt. Rechten kunnen ingesteld worden per gebruiker en/of per groep.

Let op!: Een gebruiker heeft rechten maar kan ook in een groep zitten die meer rechten heeft dan de individuele rechten van de gebruiker. Er wordt dan een optelling gemaakt van de individuele gebruikers rechten en die van de groep samen. De gebruiker kan dan meer als zijn individuele rechten.

Andersom kan ook. De gebruiker heeft meer rechten dan de groep. Weer wordt een optelling gemaakt van de individuele gebruikers rechten en die van de groep samen. De gebruiker kan dan meer als zijn groepsrechten.Via instellingen kan de “beheerder” het beheer menu voor gebruikers openen.



Hier kan de beheerder de bestaande gebruikers hernoemen door op de blauwe “naam” te klikken. Ook is hier zichtbaar tot welke groepen deze gebruikers allemaal behoren.

In het 2e tabblad kan de beheerder groepen aanmaken en beheren. 



Door op de groene + knop te drukken kan een beheerder nieuwe groepen aanmaken. Er opent zich dan een pop-up scherm waar de bestaande gebruikers aan een groep toegevoegd kunnen worden of daaruit worden verwijderd. Dat kan door op de naam van de gebruiker te klikken en dan via die middelste pijltjes knoppen de geselecteerde gebruiker naar het gewenste blok te verplaatsen.


UITLEG RECHTEN ALGEMEEN (DE BOVENBALK ITEMS)

Via instellingen kan de beheerder in het submenu voor “rechten” kiezen.



Om rechten in te stellen dient er eerst een keuze gemaakt te worden of het om groepsrechten gaat of een individuele gebruiker. Selecteer en maak een selectie.

Wanneer de beheerder een groep of gebruiker geselecteerd heeft kunnen de rechten voor deze selectie aangepast gaan worden. Er zijn 2 tabbladen met rechten, tabblad 1 (Algemeen) geeft de rechten weer die ingesteld kunnen worden voor alle opties die in het hoofdmenu van OnView staan. Tabblad 2 (Dossiers) geeft de rechten weer die ingesteld kunnen worden voor alle opties in het dossiermenu.

In tabblad 1: Algemeen 
Hier kunnen de rechten ingesteld worden op 4 niveaus (lezen, wijzigen, aanmaken en verwijderen).



Per menu-item kan aangegeven worden op welke niveau de gebruiker of groep in OnView mag werken. Als er geen enkel niveau wordt gekozen, er staan dan geen vinkjes aan, dan wordt dit item in zijn geheel niet zichtbaar voor de gebruiker of groep. In het voorbeeld hieronder heeft het menu-item “Brieven” geen enkel vinkje gekregen.




De gebruiker of groep ziet het dan zo in zijn OnView hoofdmenu. (Icoon Brieven is weg)



UITLEG RECHTEN DOSSIERS (ZIJBALK)


Via instellingen kan de beheerder in het submenu voor “rechten” kiezen.



Om rechten in te stellen dient er eerst een keuze gemaakt te worden of het om groepsrechten gaat of een individuele gebruiker.
Selecteer  en maak een selectie.

Wanneer de beheerder een groep of gebruiker geselecteerd heeft kunnen de rechten voor deze selectie aangepast gaan worden. Er zijn 2 tabbladen met rechten, tabblad 1 (Algemeen) geeft de rechten weer die ingesteld kunnen worden voor alle opties die in het hoofdmenu van OnView staan. Tabblad 2 (Dossiers) geeft de rechten weer die ingesteld kunnen worden voor alle opties in het dossiermenu.

In tabblad 2: Dossiers
Hier kunnen de rechten ingesteld worden op 4 niveaus (lezen, wijzigen, aanmaken of verwijderen).



Per menu-item kan aangegeven worden op welke niveau de gebruiker of groep in OnView mag werken. Als er geen enkel niveau wordt gekozen, er staan dan geen vinkjes aan, dan wordt dit item in zijn geheel niet zichtbaar voor de gebruiker of groep. In het voorbeeld hieronder heeft het menu-item “Rekeningen” geen enkel vinkje gekregen.



De gebruiker of groep ziet het dan wel het icoon in zijn OnView dossiermenu, maar kan er verder niets mee.

Wanneer een gebruiker ze vervolgens ook mag wijzigen, aanmaken en verwijderen zal er per item aangevinkt moeten worden wat daarvoor de passende rechten zijn. 
 
In tabblad 3: Extra

 

Een aantal specifieke rechten hebben alleen de optie wel of niet 'toestaan'.

 

 

Geeft u als beheerder iemand niet het recht om dossiers te splitsen, dan zie je in het account van desbetreffende medewerker, dat het splits icoon grijs blijft.

 



 
LET OP! Alle wijzigen door de beheerder zijn bij de gebruiker pas zichtbaar na opnieuw aanmelden.